Mai bine mai devreme decat niciodata.
Auzind niste ecouri si vazand cam ce s-a preluat din prezentarea mea de la “Marketing 360”, m-am gandit ca totusi e poate mai bine sa mi-o sui integral undeva. De pilda aici:
Prezentarea lui Serban de la Marketing 360
View more documents from Headvertising.
Nu, nu mi-e jena sa predic in public apocalipsa sistemului agentiilor (daca nimic nu se schimba, bineinteles) Si nici nu-mi pasa ca publicul risca sa creada ca sunt un cretin sumbru – cum nu mi-a pasat anul trecut, in iunie, cand nimeni nu m-a crezut ca vine un tsunami peste publicitate. Dar uite-ne in apa pan’ la gat.
De aceea, sunt la fel de convins si acum ca modus operandi-ul actual al pietei de comunicare a dus sistemul agentiilor pe marginea unei prapastii – si ca daca vom continua sa fim impinsi, vom cadea in ea cu totii, nu doar noi, agentiile. Cand cad caii, se duce si caruta.
Asta pentru ca toata lumea munceste cu sarg de vreo 7-8 ani de zile la eviscerarea agentiei de publicitate “as we used to know it”. Dar ca si muntenii care au omorat lupii pentru ca din cand in cand mancau cate o oaie, vedem acum ca toata padurea are de suferit din cauza disparitiei “sanitarilor padurii”. Si nu, cativa lupi mai putin jigariti nu inseamna ca ai o populatie viabila care sa tina daunatorii “in check”. Ca sa schimb analogia, nu poti fi multa vreme singurul peste sanatos dintr-un acvariu cu pesti bolnavi.
De aceea cred ca e cazul sa nu-mi tin gura. Cand lumea sta in genunchi, e intr-adevar periculos sa fii primul care se ridica in picioare, mai ales cand business-ul merge cum merge. Dar daca nu se ridica nimeni primul, nu exista nicio sansa sa se ridice cineva al doilea. Urmat apoi de jumatate de sala, apoi – hopefully - de toata lumea. Orice sarja reusita la baioneta implica un imbecil inconstient care iese primul din transee.
Nu a fost o prezentare izvorata din placerea frondei, cum m-au acuzat unii, ci din miza uriasa. Pentru ca eu cred ca daca tratamentul actual aplicat agentiilor va continua neabatut, in 5 ani de zile de acum inainte, singurii oameni care vor mai lucra in agentiile de publicitate vor fi cei prea slabi ca sa se apuce de altceva sau cei prea fricosi ca sa schimbe macazul. Cui i-ar folosi asta?
serban
11 comentarii:
Este fain totusi optimisimul fundamental din postul asta (sau din prezentarea aia). Adica tu totusi mai crezi ca sunt sanse, ca merita sa sari din transee si sa participi la batalie. Altii (eu de exemplu) cred deja ca mai bine lasi armata inamica sa ne ocupe, poate sunt mai inteligenti ca noi si in final e mai bine asa.
1. nu sunt mai inteligenti ca noi.
2. nu e mai bine asa.
3. armata de ocupatie isi face si ei rau maltratandu-ne pe noi. doar ca inca nu isi da seama de chestia asta. poate pot sa grabesc "iluminarea"& priza de constiinta.
4. cand am sa cred ca nu merita sa ma mai bat, o sa plec.
si am sa ma duc si la vot, exact din aceleasi considerente.
pai multumesc.
O sa merg mult mai motivat si optimist la birou, acum ca am citit postul asta. Multzam Serban! Atitudinea asta se trage de la Pintea Haiducul ;)
Foarte real ce spui in prezentare. Felicitari!
nicio grija. o sa ma ocup.
"M-am gandit ca totusi e poate mai bine sa mi-o sui integral undeva."
Pana sa apuc sa citesc tot, mi-ati dat palpitatii.
Andra
Ca junior care-si doreste cu ardoare ca urmatorul post sa fie oriunde numai in RO nu, pot spune ca mi-a mers la suflet postul.
bune ganduri.
dar la r)evolutie trag putini. ca e greu, curge sange si-ti trebuiesc niste coaie. iar solutia sta in stransul randurilor si nu in numaratul urletelor disparate.
mai ales daca vorbim de principii si nu de afectiuni.
Buna ziua,
As fi interesat de un link-exchange intre famouswhy.ro , motruinfo.ro si blogul dvs. Daca sunteti interesat astept un email (va rog precizati linkul dvs) pe admin@motruinfo.ro
Cu respect,
Ursu Radu
(Dupa vizualizare as avea rugamintea ca acest comentariu sa fie sters)
Trimiteți un comentariu