Da!

luni, noiembrie 09, 2009

ING Asigurari si Declaratii. TEZA.

Trei din sase spoturi cu exemple din care sa afli de ce ti-ai face o asigurare de viata. Cu Mihai Constantin, voce, fabricadedesene pe ilustratie si un casting cu necunoscuti la camera (dar aratosi, lucru care inca ne surprinde, tinand cont de cat de greu e sa gasesti fete de getty care sa si fie in stare sa joace; good job la casting-ul de la MME). Electric Brother, muzica si sfx-uri, totul sub "bagheta dirijorului" Marius Olteanu. Care, asa cum am mai spus, seamana cu Bogdan Olteanu, dar cine se gandeste la asta si mai si rade, sa se ia de urechi si sa-i para rau pentru asociere.

Conceptul ne apartine mai mult sau mai putin. Mai putin in sensul ca am ajuns la el dupa discutii cu oameni care vand asigurari. Care ne-au spus ca nimeni nu vrea sa auda ceva despre moarte. Nu au intalnit clienti cu care sa vorbeasca picior peste picior despre accidente cu grad 2 de invaliditate.

Iar pe langa consultantii care vand produsul asta de mai bine de zece ani, am vorbit si cu persoane pe care de obicei nu le credem pe cuvant. Dar care acum se pare ca aveau dreptate lor; adica am vorbit cu doi psihologi. Care ne-au spus ca daca e ceva cu care putem sa asociem produsul asta, e o emotie puternica, cu un mare plus in fata.

Am fost destul de neconvinsi, incat am fost foarte de acord si cu un focus group. Din care sa ne extragem raspunsul la intrebarea care ne-a ros doua luni: "Ii trezim cu ambulante si dricuri, sau nu?"

Nu. Lucru care ne-a aruncat la polul opus, unde am gasit unica motivatie mai pertinenta decat frica: dragostea. Funny enough, e prima oara cand ne scapa condeiul la lucruri care pot parea usor patetice cand vin de la o grupare cu o oarece doza de cinism. Dar, vorba 'ceea, am facut what works best. Iar dupa o prima mana de feedback, a fost si the right thing to do. Mai intai asa, in episoade "calde" de 40 de secunde.



8 comentarii:

Unknown spunea...

Felicitari pentru concept/executii, mi se par foarte umane si vesele si reusesc cumva sa inlature asocierea pe care majoritatea oamenilor o fac intre asigurari si catastrofe.

Am si eu o intrebare referitoare la target. De ce ati ales sa va adresati segmentului de barbati familisti ? mi se pare interesant ca ati ocolit mamele, care pareau o victima mult mai usoara pentru acest gen de produs.

Anonim spunea...

din cauza de conventie; daca nu e produs pentru femei only, e mai bine sa ai un barbat cu care sa-l promovezi; asta nu le exclude; doar ca e un mai bun purtator de mesaj/e mai credibil; si nu e nici misoginism nasol; e o obisnuinta pe care n-am tinut s-o contrazicem;

apoi, apropo de ce zici de target, femeile sunt si nu sunt o victima mai usoara pentru asigurari; statistic, banii si riscul e mai mare la barbati; dar asta nu a fost o ratiune pentru exemplificarile cu barbati;

daca am fi avut spoturi cu femei, probabil ca ar fi fost in loc de declaratiile alternative, cele cu alte definitii; ca sa fie clar ca nu e doar pentru "capi de familie"; dar cum a trebuit sa ne concentram mai mult pe ce e si nu pentru cine e, poti sa zici ca am fost asumat-conventionali; si ca am avut diversitate pe explicatii, nu pe sex.

gologan

Unknown spunea...

am inteles, multumesc pentru lamuriri.

Lovely spunea...

hmmm...chiar interesant!

Pang spunea...

Misto campania, imi place si mie; foarte calda si umana pe un subiect cu temperatura de morga, brrr.
Cred ca e unul din marile adevaruri de asigurari - spus de voi fara frica: asigurarea de viata o faci din dragoste pentru cei foarte apropiati.

Anonim spunea...

salut

1. si eu am asigurare de viata si ori de cate ori discutam cu consilierul/consultantul de asigurari spuneam "cand o sa mor eu"...adica urmare a acestui eveniment, va avea efect asigurarea...stiti ce imi spuneau toti ? "Doamne fereste !!!", cand despre asta era vorba o asigurare care are efect daca mori....am ajuns aici dupa ce, in discutii eu tot spuneam " o sa primesc...." si m-am prins...stai putin, eu o sa fiu mort nu o sa primesc nimic, evident ?! pe aceasta idee, consultantii sunt cei care, invatati sau nu, evita sa spuna direct - "cand veti muri....familia va primi....etc." este asa o teama de a vorbi de propria-ti moarte de parca vorbind s-ar petrece mai repede...iar chestia cu dragostea, este evidenta...pe de alta parte este evident ca o asigurare de viata este pentru ceilalti in caz de deces...cu alte cuvinte daca persoana asigurata se duce la racoare, ce lasa in urma...si daca nu ai averi nemasurate, bunuri sa le vanda si depind material extrem de tine, asigura-te; ca sa inchid povestea, sunt companii care acopera si sinuciderea, care eu cred ca poate fi efectul unei suferinte mentale, deci tot o boala...ca daca ai fi sanatos nu te-ai arunca in fata trenului sau de la balcon..cauza poate fi o depresie...

Anonim spunea...

si 2 ?

Bianca spunea...

Foarte frumoase, felicitari!