Iesi mai viu daca a ta e mai lata, mai grea si cu botu' mai lung.
Daca sunteti soferi, iata 6 pagini groaznic de interesante descoperite de Golo (stati calmi, 2 sunt coperti) Si cum momentan n-avem un cont de ‘automotive’ in agentie (deci n-are cine sa se oftice si sa se innegreasca de suparare) ne-am gandit ca nu strica sa vi le impartasim. Concluzia, daca n-aveti timp de citit: Euro NCAP-ul e o semi-basinica, luati-va deci un vapor, daca puteti. Asadar, instinctuali fiind, gitanii & meltenii se pare ca aveau dreptate in optiunile lor auto.
7 comentarii:
interesant. doar ca IIFHS astia poate tin cu asiguratorii care-i sponsorizeaza. care tin cu masinile mari. care costa mai mult la asigurare.
vreau sa zic ca probabil sunt biased, nu ca se inseala.
poate ca ai dreptate, insa parca imi confirma ce vad pe soselele romanesti. unii mai mici facuti praf de unii mai mari care n-au mare lucru; dar imi tot spuneam ca stie NCAP ceva ce mie imi scapa.
pe de alte parte, am senzatia ca si NCAP-ul are bias inspre producatorii capiati sa dea bine la teste. dar uite ca una e sa te ciocnesti cu berbecul NCAP-ului si alta sa te dai intr-un Cruiser cu bull-bar.
la ncap nu-i scenariu ca-n viata; sunt stele date pe impact calculat; toate masinile se lovesc in fel si chip cu pereti; stiind ce-ti "pica la exament", poti sa-ti faci "copiute" din fabrica; ii pui airbag-uri cortina, si salti numarul de stele de la 4 la 5. de exemplu.
documentul pe care l-am gasit e facut pe bani multi, luati de la producatori care erau curiosi sa vada cum stau lucrurile cand doua masini care au cam acelasi numar de stele, se pocnesc la intersectia nitu vasile cu metalurgiei;
concluzia e aia din post; e mare, e grea, e mai bine; poate sa fie si mai veche sau cu stele mai putine decat masina peste care a dat, ca tot ai mai multe sanse sa te bucuri de pensia privata;
gologan
PS: inca o treaba "politica" de la ncap: astia nu precizeaza in ce categorie a luat masina 5 stele; e la gramada; daca esti naiv, poti sa-ti iei un golf de 5 stele si sa crezi ca rupe-n doua un e klasse din 88, de trei stele; pai, little did you know
okay, NCAP e un test artificial, nu reproduce conditiile real life. dar conditiile astea chiar nu prea pot fi reproduse in totalitatea lor. tocmai de aia e nevoie de o "scenariu" standard pt crash tests. nu poti sa testezi fiecare masina in impact cu fiecare alta masina de pe piata.
in plus, IIFHS par focusati pe damage-ul pe care-l ia masina si soferul. dar mai e si problema damage-ul suferit de pietoni. as zice ca e mentalitate de organism sponsorizat de asiguratori (pe care-i doare mai tare la buzunar CASCO decat RCA).
masinile mari si inalte omoara pietonii mult mai eficient - ii iau dedesubt si trec peste. masinile mici ii iau pe capota si-i arunca.e si asta un aspect de viata.
daca nu-s pe zebra, mai da-i in ***** (5 stele NCAP) ma-sii de pietoni, care in romania toti trec pe oriunde ii taie capul, pentru ca nu pot sa astepte verdele sau sa caute zebra nici morti. sau poate doar morti.
in ro esti penibil daca nu ciupesti tu un pic stopul sau zebra, pentru ca esti un om foarte ocupat, care nu are timp de pierdut pe la semafoare.
E groaznic de enervant cand bucurestenii spun "Romania" in loc de "Bucuresti" cand scot in evidenta un lucru nasol de care se lovesc in fiecare zi si pentru care sunt, partial, vinovati.
si mai erau astea (mai pentru americanski):
http://www.greencarreports.com/blog/1019426_miles-per-gallon-is-just-stupid-no-really-it-is si de aici
http://www.mpgillusion.com/
Trimiteți un comentariu