Da!

luni, martie 26, 2007

Fabulospirit de Nicolae Balcescu


Se facea duminica dimineata, mierlele cantau si Cismigiul era gol. Cu toate ca nu ne propusesem vreun joc urban si nici nu tremuram temerar de importanta actului nostru, altii ar zice, artistic am intrat pe Aleea Scriitorilor din sus-amintitul parc.

St. O. Iosif a trait putin dar Caragiale arata ca'n Gheba cu cusma pe cap. Vlahuta aduce cu un mester de strung dupa ce a lins un pet de Noroc in timp ce Vasile Alecsandri seamana cap-taiat cu Domnul Trandafir.

Ma rog, asta de mai sus e cam ca o introducere. Eu ma gandeam sa aduc vorba de Balcescu. Nu prea mi-a placut frizura lui, ce-i drept, dar el ne-a invatat ca suntem mai latini decat am parea la prima vedere. El a transformat un cioban cu nerv in primul mare unificator al tarilor romane, mai multe stiti si voi. Adica stiti, sau macar sper, cum tanarul firav caruia i-au scapat paginile de istorie din mana le-a adunat de jos intr-o ordine cam nefireasca. Sau poate ca murdarite fiind de tina strabuna, Herodotul nostru s-a apucat sa le rescrie romantat, imbatat de Paris si de vinul de la adunarile ad-hoco-pasoptiste.

Nu stiu daca era constient de ceea ce face dar Balcescu ne-a oferit oglinda de balci de care aveam nevoie in acele vremuri. Ne-a construit o istorie, ne-a pus gatlegaul peste ie si asa a ramas. Suntem un popor frumos, dom'le; pavaza Europei in fata turcilor, suntem urmasii lui Traian si Decebal iar tricolorul este expresia melanjului dintre cer, grau si sangele celor ce s-au jertfit. ADICA NE-A FACUT PiaR, MA, VOI INTELEGETI???

Acum a venit vremea ca Europa sa ne multumesca ca am stat capra pe-aci in timp ce ei construiau catedrale, muma'n'cur de privilegiati. Iar noi, cuminti, incercam sa ne imbracam adecvat pentru bal, nu ca am avea picioare de dansator de can-can dar macar vrem sa dam uitarii "glezna latina", cum zicea administratorul delegat Cornel Dinu.

Ce francofonie, ma, nu ai vazut ca africanii aia ne-au furat si prosopele de la hotel? Noi suntem cu englezii, nenica; Ia sa ne primenim putin, sa ne strangem la 5o'clock tea si sa dezbatem. Pro si contra BRANDINGU' DE TARA. Fie ca suntem implicati in organizarea unor chermeze pretentioase in locuri insalubre, fie ca suntem scuipatori in galosi pe la serate culturale sau, mai mult, suntem publicitari harsaiti prin meeting-uri si brief-uri, fee-uri si deadline-uri, noi tre sa nu stam cu mainile in san asa cum ne-a invatat comunismul. Sa spunem pe nume,"Fabulospirit nu este un slogan, ci un template de comunicare".

Vreti sa va spun si parerea mea? Nu v-o spun ca nu am una. Mi-ar fi usor dar as fi unul in plus care ar confirma sloganul fara sa vrea. Adica am ajuns si eu, nu-i asa, sa pun mana la croiala costumului de nunta/inmormantare. Dar nu imi place de Balcescu, sau imi place de el dar nu si de frizura lui. Arata cam a fatalau si a murit de TBC la Palermo. Sunt curios daca a trecut si prin Belgia la viata lui sa vada cat de simplu ar fi fost PR-ul asta in vremurile noastre. Ai lua statuia lu' ala mic, i-ai infige un furtun in spate si ai avea la minut un BRAND de tara. Nimic mai simplu, practic din urina se face biciul!

De Tavi.

Niciun comentariu: