Da!

marți, octombrie 27, 2009

2 beri japoneze.

Acum si cu bufnite in loc de capre negre. Si cu orezari in loc de cavaleri. Deci se poate si fara spice si medalii. E adevarat, n-o sa spargi carfururile din Oltenia cu genul asta de design, dar ganditi-va cat mark-up iti poti pune pe asa ceva. Daca vand o naveta din asta in Fratelli fac tot profitul de weekend al lui Noroc in Intermacedonia.



O mana de ajutor pentru google.

Am observat ca multa lume il intreaba pe google cum sa ajunga la lista de carti despre advertising publicata pe blog-ul nostru. Si am mai observat ca unii sunt trimisi unde trebuie in timp ce altii ajung pe prima pagina. Asa ca am zis sa facem ceva util si sa punem aici, in dreapta, un link direct. ---->

15 ani de web-bannere.

Exact, dar fix astazi, se implinesc 15 ani de la primul web-banner ever. Nationala juca bine. Nu se schimbase clima. Nu erau ambuteiaje in Bucuresti. Un singur om din Head lucra in publicitate (de 2 luni doar) iar in Bucuresti erau numai vreo 5 agentii care semanau cat de cat a agentii. Iar in acest timp, americanii naibii faceau web-bannere. Povestea intreaga, aici.

Cat despre cele mai timpurii bannere Head pastrate, noroc cu Reniform, care le-a pus pe site-ul lui. Pentru Connex, normal; sunt de prin 2000. Aici un link la cel cu “apa moldovei” – facut pentru web-hosting, dar intrati pe toate cele 6 executii pentru Connex Astre, sunt simpatice si azi. Sau, chiar mai simpatice decat cele de azi. Da, lumea avea mai mult timp, dar erau si povestile mai bune decat suntem azi lasati sa facem.

luni, octombrie 26, 2009

Nu ratati ocazia. Mai aveti 25 de minute.



Adica 27 de minute cat arata ceasul din imaginea de mai sus minus doua minute cat ne-a luat sa o publicam. Daca apucati in timpul asta sa va faceti un credit, puteti castiga dreptul de a pastra banii. Daca nu apucati, va trebui sa asteptati pana pe 9 noiembrie pentru urmatoarea din cele unsprezece sanse. Iar intre timp puteti vizita site-ul campaniei Creditul 11 facut de omul nostru (oc)Tavi(an).

Daca aveti prieteni sau neamuri pe la biroul UniCredit din Milano responsabili cu respectarea regulilor de C.I., va rugam sa nu cititi acest post.

Sau daca il cititi, va rugam sa notati faptul ca tricoul urias facut de omul nostru Ovidiu pentru campania Creditul 11 nu este un poster. Daca era, trebuia sa arate ca toate celelalte postere de sucursala UniCredit din toata Europa. Dar nu e. Este doar un sticker promotional foarte mare pus, din intamplare, in zona in care stau de obicei posterele. (daca eram genul de oameni simpatici care scriu cu emoticoane, am fi pus aici un emoticon care face cu ochiul sau care scoate limba in coltul gurii in forma de "P")

vineri, octombrie 23, 2009

Greetings from the “Sunny State”.

O delegatie ComCom a facut o vizita de lucru in statul guvernat de Terminator. Impartasim cu dumneavoastra niste impresii de calatorie:

Politistul de aeroport, ecologic si organic.


Niste packaging de vin.




“Shopping sau cultura?”. Sau amandoua simultan.


Dl. presedinte, proaspat laureat si – iata – viitor sanctificat; e un package design de lumanare, bineinteles.


Postere de concert, mai mult sau mai putin vintage, in Warfield. Eventual de comandat, de pe Wolfgang’s Vault.



Sa se fi starnit oare o mica isterie vis a vis de apropierea finalului calendarului mayas?


Scuzati calitatea pozelor de mai sus, sunt facute cu telefonul furnizat in exclusivitate de catre compania subsidiara telecomului cu cei mai multi sinucigasi la suta de angajati. Dar chiar si asa, am remarca o usoara diferenta intre “acolo” si “aici”.

“A DIY attitude”.

Ce au in comun punkistii si pesedistii din sectorul 1? Placerea lucrului manual, cu pixul, xeroxul, pelicanolul si foarfeca. Plicul de mai jos e facut artizanal, cu constiinta bugetului alocat, si e bazat pe premisa ca dintr-un singur plic DL se pot face 4 mai mici, daca se vrea. Textul e bagat cu pixul, cu un contur umplut meticulous cu un flaro negru, de catre un om cu multa rabdare si mult timp liber.



Interiorul e la fel de artizanal, ca si textul de altfel – remarcam doar ca intelectualii nu pot fi barbati fara ocupatie, sunt trecuti in categorii separate (Cioran ar fi avut dificultati sa se inscrie in PSD sectorul 1). Insa femeile casnice par din acelasi aluat cu fostii militari. Interesanta si formula de incheiere: “sa traiti”. ‘Loc-repaus!



Departe de noi gandul sa facem misto de eficienta unui astfel de material, ba chiar credem ca ea e superioara unui pliant A4 impaturit in 3 tiparit pe hartie lucioasa cu poze fotoshopate si semnaturi scanate. Asta e “vero”, e “din inima” e “personal” si e “de criza”. Doar ca am fi vrut sa aiba mai putine greseli gramaticale. Pe de o alta parte, nu doar militarii pensionati le fac, ci si jumatate din candidatii la scoala ADC, deci s-ar putea sa fie chiar si mai ‘vero’ asa.

Si tot pe aceasta cale va reamintim ca Gologan ar profita de “evenimentele din noiembrie” ca sa isi completeze inedita colectie de materiale electorale. E déjà substantiala, si in cativa ani ar putea face obiectul unui volum Taschen. Deci daca vedeti ceva misto in campania asta, bagati-l in buzunar si apoi bagati-l intr-un plic cu adresa “Cornel Gologan, c/o headvertising, calea rahovei 196 A, etaj 1, Bucuresti” Sau aduceti-le personal, intotdeauna avem niste bautura ramasa de la petreceri.

La 2 minute pe jos de noi.

Asteptam cu interes si nerabdare “vernisajul”. Inainte era o simigerie in baraca respectiva. Iata cum, sub ochii nostri, orasul se adapteaza la vremuri si nevoi.

Isprava cu Duckadam

Cine intra des pe blogul nostru stie deja ca am filmat cu Duckadam pentru ultimul spot UniCredit. Dar daca sta toata ziua pe net si nu se uita la televizor, nu are unde sa-l vada. Asa ca il punem si aici:



Eroul de la Sevilla a fost un actor bun, surprinzator de degajat in fata camerei. Dar avea o mica problema: dupa fiecare trei duble in care mergea spre dreapta, in dubla a patra schimba intotdeauna in mod inexplicabil directia si mergea spre stanga.

Asta asa, ca o gluma pentru iubitorii de fotbal. Pentru iubitorii de publicitate avem alta:

In numai doi ani, UniCredit Tiriac Bank a inregistrat cresteri semnificative. A ajuns de la reclamele cu pitici de gradina la reclame cu uriasul Helmut Duckadam.

marți, octombrie 20, 2009

Doar 6322 vizionari?



E absolut regretabil ca in toti anii astia acest clip a strans atat de putine vederi pe youtube. Drept pentru care incercam sa ii dam o a doua viata. Multumim Razvan dar in primul rand “multumim Marina!” (surgeon general’s warning: acest video contine multa jena, sentimente amestecate si niste Mihai Constatinescu in final).

Te prinde si daca te lasi.

In viitorul roz post-criza planuiam un training pentru creatie cu Ralf Langwost, autorul relativ celebrei ‘How to catch the big idea’, o carte clar mai buna decat titlul ei. Omul oferea o serie de 4 module de training plecand de la teoria expusa in graba in prima parte a celei de-a doua carti - in care vana nu idei mari, ci balena alba numita “effective creative”. Gand la gand cu bucurie, deci.



Insa omul tocmai a murit, la nici 48 de ani. Atac de cord. Vorbind cu el, chiar la inceputul acestui an, mi-a marturisit ca iubeste enorm publicitatea, insa a iesit din ea - ca sa “traineze” - tocmai pentru ca simtea ca nu mai putea duce stressul dintr-o agentie. Ei bine, se pare ca e ca la Cernobil - depinde de cat de mult ai stat in zona reactorului.

Serban

luni, octombrie 19, 2009

Un viitor scandal?

Oare ce se intampla daca cineva scoate din context o bucata din lectiile lui C. H. Dalton despre rasism si o pune pe un blog romanesc?



Nu stim. Haideti sa vedem.

miercuri, octombrie 14, 2009

In curand, pe micile ecrane:

El a jucat in ultimul spot al Creditului pentru Orice.



Ea a jucat in penultimul.



Iar dansul a jucat in toate celelalte.


Toti trei vor juca incepand de luna asta intr-un telenovelo-serial care se petrece, in parte, si prin agentia noastra. Inca o tentativa a spatiului in care lucram de a deveni mai celebru decat noi.

luni, octombrie 12, 2009

Spectacol la noi in cladire.




Speram ca spectacolul / piesa de teatru sa nu fie la fel ca si artwork-ul acestor materiale. Doamne-ajuta.

Trofeul, Banca si Rock'n'Roll-erii.


UniCredit Group e sponsor (pardon, partener oficial) UEFA Champions League si are acces la Marele Trofeu. UniCredit Tiriac Bank, banca lor din Romania, e clientul nostru. Rock'n'Roll e divizia noastra de evenimente. Yadi Yadi Yada, iata niste poze de la evenimentul Trophy Tour care a mancat cateva saptamani de munca si cativa ani de viata din rezerva oamenilor nostri care se pricep de minune la adunat curiosi in corturi branduite:











joi, octombrie 08, 2009

Din nou la MNAC.




A III-a prezentare, asteptam un verdict pentru materialele din identitate (o multime!) pregatite de Andrei pe directia aparent aleasa de MNAC-eri. Astea erau finalistele din sectiunea “logo-uri” de la prima prezentare:







Click pe paginile de mai sus daca vreti detalii. Intre timp, am avansat, si ni s-a ales ceva ‘spre dezvoltare’, dar inca nu putem arata ce; debutul insa nu va intarzia – probabil va fi facut la expozitia lui Ghenie.

Si daca tot eram la MNAC, acum intelegem de ce iese “minimalul berlinez” atat de deosebit la party-urile de pe terasa – pentru ca trec prin acest atat de gay limitator de compresie din sound-system. “They used to be silver & black, but not anymore”.