Da!

miercuri, septembrie 22, 2010

Lectiile domnului Mandruta.



Daca aveti niste timp liber, cititi comment-urile no. 100 & 102 de la postul despre Flugtag de pe blogul lui Tolontan. Dl. Lucian Mandruta ne invata cum sa manipulam eficient si sa inselam decent, fiind ferm convins ca sub pseudonimele care nu sunt de acord cu pozitia lui Tolo se ascund postacii asmutiti & platiti din Headvertising.

Prin commentul no.114 ii raspunde Serban iar commentul no.115 infirma teoria cum ca ‘aparatorii lui RB’ sunt toti mascati din Head – e vorba de nemascatul domn Lorand Balint care, iata, e chiar din Leo Burnett.

Iar daca vreti si mai multa ceata in “teoria conspiratiei”, dig this: Tolontan e de la Gazeta Sporturilor, bunul client al lui Headvertising iar Boti Balint e de la acerba concurenta a lui Headvertising.

PS: Si inca o data vedem cat de putina lume crede cu adevarat in notiunea de brand, desi toata lumea e cu el in gura toata ziua. Dl. Mandruta nu poate nicicum crede ca oamenii obisnuiti ar putea sari vreodata dezinteresati in apararea vreunei marci.

Dar uita ca 10 ani non-stop de sprijinire activa a unei comunitati bine definite (cea a practicantilor sau simpatizantilor de sporturi extreme) iti poate aduce genul asta de aparatori vocali si bine informati despre fenomen.

Pentru ca asta era celalalt aspect invocat de LM: “ pur si simplu nu se poate ca toti astia care intervin sa stie atat de multe despre subiect sau sa para ca s-au accidentat chiar ei la un moment dat”. Si daca totusi se poate?

2 comentarii:

jefferson spunea...

e mai grav daca lumea care a postat contra lui tolontan a facut-o pentru ca avea incredere in brand decat daca a facut-o pentru ca pur si simplu argumentele lui tolontan erau caraghioase, slabe. (nu iau aici in calcul teoria conspiratiei). pe de o parte ai niste tineri mult prea deschisi la minte incat sa se arunce (la propriu) in cap pentru a dovedi ceva (ca au aripi, ca sunt liberi, probabil) dar fac asta in deplina cunostinta de cauza, neagresand pe nimeni, pe de alta parte vine constiinta colectiva-socialista tolontan care acuza statul, compania, samd, ca nu le-a facut "binele" cu forta, impotriva vointei lor explicite. scandalul cu postacii mi se pare subsidiar fata de consecintele articolasului indignat. totusi luand in calcul ipoteza voastra, ce iti poate transmite relevant pentru viata ta un brand? si ce perspectiva mai ridicola asupra individului poti avea decat atunci cand te gandesti ca red bull a inspirat aparatori care sar acum cu mintile lor deschise sa apere brandul care i-a sustinut de 10 ani. (argumentele lor erau de acelasi tip cu cele ale lui tolontan: pe exemple care nu dovedesc nimic, in sua e asa, in canada e altfel, in china e diferit, samd). se poate sa fie cum ziceti voi cu brandul si chiar cred asta, insa este foarte trist

managementul crizat spunea...

adevarul e, bineinteles, undeva la mijloc - adica e o combinata de "reasoning" anti-argumente caraghioase & simpatie pentru o marca.

adica, simpatia pentru marca te face - asa cum nu crede dl. Mandruta ca se poate intampla vreodata - sa iesi din contemplare inerta si pui un comment pe un blog. adica, un fel de "hai bre sa ii ajut timp de 20 de secunde pe astia ca vad ca si-o fura cam aiurea si nu neaparat merita".

uneori e destul atata. de fapt, e foarte mult in ziua de azi.