Da!

miercuri, aprilie 30, 2008

Adresa web a anului.


Dati pe Google “Balonul Imobiliar” O sa-l gasiti, primul in capul listei. E un blog. Probabil “blogul anului”, desi e inceput prin august 2007. M-am apucat sa-l citesc pe la 10 seara si l-am terminat pe la vreo 3 dimineata. Nu va rapim placerea de a-l “descoperi” singuri. Nu e doar cutremurator de actual si incredibil de interesant, e si foarte bine scris, felicitarile noastre.

Nu e vreun profet nebun, pentru totul acolo e documentat si - extrem de important – foarte logic. Daca tocmai va manca in fund sa va cumparati o locuinta acum, cititi-l rapid, inainte sa faceti un drum la banca sau la notar. S-ar putea sa se dovedeasca a fi foarte util.

Extrem de folositor si celor care au inghitit prostia confirm careia Romania ar fi singura tara de pe planeta asta unde legile economiei nu se aplica. Daca pe vremea Caritas-ului ar fi citit taica-meu un blog ca asta, probabil ca acum as fi fost un fiu mai fericit.

“Contextual media placement”

Nu, nu avem un contextual planner in agentie, dar “berzei chioare ii face Dumnezeu cuib”, dupa cum stim din batrani. Noul val de comunicare al lui UniCredit (pe noua identitate, facuta de Jung von Matt) a ajuns - din pura intamplare, nu din vreun “special placement” (nu suntem atat de destepti) - sa aiba o gramada de special placement. Favorita noastra e alaturarea de “Keef”; intr-adevar “2008 e anul in care orice e posibil”. Din toate punctele de vedere.


marți, aprilie 29, 2008

Da, exista un univers paralel.


La “Beer cart”, cum am auzit un client denumindu-l, agentia Cap / Headvertising a facut un seminar cu Håkan Lidman, regizorul lui Toni Delaco / Piticii UCT. A participat Pila / Serban precum si autorul spoturilor, Feher / Lazar.
Din aceste doua stiri, alegeti-o pe cea care va convine.

Pot memora betivii adrese web?



Patriotul nostru care te trimitea la culegerea de filmulete de pe “TuTub” a ajuns si la un pisoar de langa dumneavoastra. Nu stiam ca e si asta in media plan. Personal, cred ca lumea are deja ceva in mana in momentul receptarii, nu pare plauzibil ca au sa poata nota ceva cu pixul in acel moment. Cine planifica media se uita putin in prealabil la ce campanie planifica? Nu? Asa banuiam si eu.

vineri, aprilie 25, 2008

“Pasteunumai fericit!”


va ureaza agentia dumneavoastra favorita, aducandu-va ofranda acest iepure aparent lovit de multe gloante dum-dum. Va mai uram si “Mult Triferment la indemana!” si subliniem ca momentul e propice pentru lecturarea unor carti. Orice fel de carti. Ok, nu chiar orice fel: nu Coelho, nu Mihaela Radulescu si nici “Barbatii sunt de pe Marte si femeile din Venus”.

Un cont foarte nou, de la un client foarte vechi.


Adica berica Becks de la InBev. Cu lipsa noastra de imaginatie, am face imediat un spot cu “Becks” Beckham si cu soundtrack de Beck, dar am senzatia ca iesim din buget. Mai précis, din bugetul pe urmatorii 10 ani. Sa fie cu noroc si acum - precedentul copil abandonat de McCann pe care l-am alaptat noi a ajuns intre timp premiant (e vorba de ING Pensii). Am intrat deja in paine, pe o “specialitate” de-a ei, cand avem ceva concret o sa va aratam.

De ce merge atat de greu completarea formularelor Effie?


Pentru ca a venit primavara. Si s-au deschis terasele.

joi, aprilie 24, 2008

Roman nu poate scapa de ING.

Toata campania pentru planuri financiare pentru copii e ilustrata tot de el.


Lazzzzzar, Lazzzzar si Cozzzzzmin.

Adica scrise de Vlad Lazar, desenate & modelate de Bogdan Lazar si “art-directate” de Cosmin Voicu. Albine, pentru ca totul in gama e “apicol” si italiene pentru ca e o gama italieneasca – n-am zice ca e vreun concept foarte subtil, nu? In alta ordine de idei, le recomandam cu caldura – desi italienii iata, voteaza cu Berlusconi, in general sunt foarte grijulii cu ce se dau pe fata.



miercuri, aprilie 23, 2008

Din an in Paste.

Pentru Hollywood Multiplex mai prestam doar de sarbatori legale. Penultima a fost de ziua lui Vali, iar ultima e acum in postul Pastelui.
La prima am instigat la nesupunere juvenila, iar acum macar folosim un singur cliseu de sezon, si ala intr-un singur exemplar. Deci nu miel, nu iepure: avem si noi semi-demnitatea noastra.


Miki vine la Pamuk sau Pamuk la Miki?

Vai de tara in care pentru ca sa fie cineva cat de cat interesat de omul care tocmai a umflat Premiul Nobel pentru Literatura, trebuie sa ii alaturi o diva TV cu implanturi. Alminteri, romanul cum il stiti, in trafic sau la Selgros.

PS: am si o idée promotionala – daca iti faci asigurare la Aviva, sa primesti gratuit o carte scrisa de dl. Orhan cu autograf de la Michi R plus posibilitatea de a participa in public la inregistrarea unei editii de “Duminica in familie”.

Anul viitor, in statiile de metrou din Bucuresti:

luni, aprilie 21, 2008

Dupa Riney, se duse si Arden.

Adica dl. Paul Arden, unul din adevaratii vremurilor bune londoneze. Cu mult coi pe vremuri, deseori la doar doua degete de absurdul pur, stiind bine de tot cu fotografii. In ultima vreme insa cunoscut mai mult pentru cartuliile motivationale scrise la pensie si vandute pe aeroporturi pentru juniorii intorcandu-se de la shoot sau de la postpro. Desi au in ele mult adevar (in ciuda continutului scazut de semne) nu ma pot totusi impiedica sa constat ca ele promovau ca model de personalitate pentru advertising exact genul de napoleoni de-mama-futatori de care oricum publicitatea poseda in exces.
Cu toate astea, mi-ar fi placut sa fi vazut una din “conferintele” sale. Dixit Advertising Age:

“His public appearances were talked about for years. In one industry talk, he stood silently next to a woman playing the cello. Another time he gave a speech with a naked man on stage, demonstrating that a person is a blank canvas. And he once hired an actor to babble onstage while Mr. Arden displayed meaningless charts. His point was that although no one in the audience knew what was going on, they would never forget it.”

Adaptare la mediu.

Campania Skincode, dez-murdarita de praf pe outdoor, dez-grafittata la metrou si dez-doita in presa. Bonus, cateva incercari timpurii de a strica imaginea pentru macheta de presa. Am incercat cu cerneala, detergent, tus si acid.





joi, aprilie 17, 2008

Din Qatar in Floreasca.

Nici Al–Jazeera nu mai e ce-a fost, acum ca a plecat Angela de la la ei. Si a venit la noi. Pe scurt: grafica la Cluj, inca niste scoala la Londra, start-up Al-Jazeera british-masterminded & London-based, apoi launch la Doha. Dupa o vreme insa iti vine sa nu mai vrei sa iti tot reinoiesti permisul de cumparat alcool si decizi ca poate nu e o idée atat de proasta sa practici full-frontal facial nudity la Bucuresti, pe Mircea Eliade nr. 18. Rafaela e multumita; nu mai e singura femeie de la creatie, sa bem pentru asta.

Patriotism local

Ce facuram constatand ca iar e lansare de model nou (Jeep Patriot) dar iar nu sunt bani de TV? Am bocanit la usa You Tube-ului si am cerut voie sa folosim footage filmat de posesorii de Jeep Patriot din lumea larga. Ca e absolut aiurea sa ai o masina noua si sa nu poti folosi imagini in miscare pentru promovare.

Asa ca am facut un site simplissim pentru ca lumea sa nu mai trebuiasca sa cotrobaie pe You Tube dupa clip-uri si l-am promovat prin restul mediei disponibile (radio, outdoor – nu e intamplator “playing bar”-ul care apare sub imagine). Pe web de pilda, l-am promovat folosind footage filmat de un nene din Statele Unite cunoscut pe YouTube drept JSiN303.

Si mai e un avantaj in folosirea de footage de la posesori: e evident ca nu e nimic trucat, aranjat, SFX-at. Ce vezi ca face masina, chiar aia face, nu e nimic “cu titlu de prezentare” (cum scrie pe pozele de hamburgeri de la KFC). Lucru rar in reclamele la autoturisme din ziua de azi, cand putine din masinile care apar in spoturi nu sunt partial sau integral generate pe calculator.

www.jeeppatriot.ro


miercuri, aprilie 16, 2008

Foltene-urile neinterzise de CNA.

Uluiti de viteza cu care s-a autosesizat RAC (Romanian Advertising Council – adica organismul de auto-reglementare al industriei) in ceea ce priveste spoturile Radio Foltene, am gasit totusi puterea sa terminam si restul materialeleor campaniei. Aici vedeti printurile si daca clicati aici, puteti trece prin site-ul concurs care e actualmente promovat pe web. Poate si castigati ceva.

PS: Saru’mana Livia pentru ilustratii.

PPS: mai stie cineva vreun exemplu de campanie la care sa se fi auto-sesizat RAC-ul inaintea CNA-ului? Sau, mai simplu: mai stie cineva vreo campanie la care sa se fi auto-sesizat RAC-ul pana acum?


Spalarea creierelor a inceput.

Scoala ADC - in care suntem si noi bagati, prin profetul nostru de serviciu – “si-a deschis portile”, cum s-ar spune in comunicatul de PR. Desi nu exista nici un fel de porti, per se; stim, pentru ca ne-am uitat cu atentie. Ar fi mai corect deci sa spunem ca si-a deschis usile. “Deie Domnul” sa iasa din ea niste insi mai buni, mai drepti, mai “profi”, mai greu impresionabili de alde madam Militaru, cu mai putine impresii dar cu mai multe cunostiinte, mai putin pe forumuri si mai mult in filmari.

marți, aprilie 15, 2008

“Cocosat de responsabilitate?”

Dupa cum ar fraza colegii dintr-o agentie ale carei headline-uri sunt compuse aproape intotdeauna din 3 cuvinte si un semn de intrebare. In cazul de fata, head-ul i se aplica d.lui Gologan, proaspatul posesor al unui cadou in greutate de 2 kg si 750 de grame (exista si avantaje, pentru ca Cornel e super-copt acum pentru a executa o campanie pentru asigurari medicale, de pilda) Pentru a-i usura povara colegii au sarit cu ce aveau prin casa. Cum, se stie, in publicitate nu exista decat oameni cu lifestyle extrem, uite cu ce va fi silit sa se imbrace proaspatul roman:






Semi-“User Generated Content”

Prima data propusesem o campanie bazata integral pe “povesti de la consumatori” acum 3 ani, in pitch-ul de la Bergenbier. Pe care l-am pierdut, clientul avand mari dubii vis a vis de complexitatea & fezabilitatea unei campanii bazate pe maxima interactivitate cu propriii clienti.

A castigat Leo, care a propus un lucru mult mai simplu: Naumovici. (desi, ceva-ceva urme am lasat, vis a vis de aplecarea mai recenta catre “interactivitate cu consumatorul” manifestata in Ziua Barbatului – e discutabil, evident, dar lasati-ne in paranoia noastra…)

Trei ani mai tarziu, iata-ne oarecum implinindu-ne damblaua, pentru Untdelemn de la Bunica. “Oarecum” pentru ca spotul de fata nu se inscrie intr-un efort mult mai larg de comunicare a marcii, cum ar fi trebuit sa fie la Bergenbier.

Spotul “Bunica” este asa pentru ca este o imbinare a utilului cu placutul - adica este simultan si premiul pe care l-am promis castigatorului concursului de povesti desfasurat in scoli, si un spot normal de promovare al uleiului Bunica. Si totodata, nu c-ar fi vreo mare inovatie mondiala, but still, probabil primul spot clar “UGC” din Romania.

Ma rog, semi-UGC, pentru ca micul nostru ‘copywriter’ nu e chiar consumator – poate maica-sa sau bunica-sa. Insa e un baiat mai degraba interesant & precoce. Check this out: http://www.mantaedy.info/ . Nu c-am fi stiut la vremea cand l-am ales din vraful de scrisori.

Mai jos spotul final si poze cu moasa-sa Rafaela “on the set”.






joi, aprilie 03, 2008

Introspectie

In seara asta, pe la ora douazeci si doua ne aflam pe Calea Victoriei, in drum spre Green Hours. La un moment dat se aud fluieraturi, zbierate prin statii, se vad maini fluturand in aer. Spre un biciclist care pedala ca un maniac pe Culoarul Unic. Imbracat in rosu, cu manusi taiate la degete. Este oprit si tras pe dreapta. "Esti roman?" - raspuns: "Da.". "Inseamna ca esti bucurestean.". "Cum ai intrat pe culoarul unic?", nu are timp sa raspunda pentru ca urmeaza inca o intrebare: "Noi de ce suntem aici?". Atat.

Circulati, circulati




Ma impacasem cu ideea summit-ului, a traseului dedicat, a politiei ce a invadat strada. Ma si resemnasem la un moment-dat. Pana au inceput sa apara abuzurile autoritatilor la adresa contestatarilor NATO, adica a "anarhistilor ce au distrus si alte capitale europene".
Aseara m-am plimbat intre Ateneu si Casa Poporului. Pe traseu am trecut pe langa maxim 10 oameni curiosi. Acum sa nu intelegeti ca traseul era gol. Era impanzit de sute de politisti, jandarmi, SPIR, politisti/securisti in civil care se uitau dusmanos la tine. Nu era locul meu acolo."Circulati, circulati..."
De-aia va rog, hai sa ne vedem azi pe Victoriei, pe seara, de la 7, sa zicem. Ne plimbam, discutam, admiram.
A! Puteti vedea noile spatii verzi incropite din rumegus colorat! O nostalgie, practic.


// mesajul de mai sus este optimizat, prin numarul de caractere, pentru a fi trimit ca mass pe messenger. stiu ca tot spam se numeste si ca e nepoliticos sa indemni la astfel de practici dar nici ei nu sunt mai bine.


(poza de mai sus e luata de pe hotnews.ro)

miercuri, aprilie 02, 2008

This just in!

Inca nu stim daca o sa scriem sau nu ceva despre samitul NATO, dar asta tocmai s-a intamplat, asa ca nu puteam sta prea mult pe ganduri.



Intrati aici si vedeti ce se intampla in timp ce se intampla.