Da!

vineri, noiembrie 30, 2007

Rafinament de sezon.



Domnii de la Real folosesc un fin food stylist (sau artist contemporan, inca nu ne dam seama prea bine) pentru revistuta dansilor. Iata-l la lucru in aceasta ilustrare a celebrului cliseu din povestile copilariei, acela cu “unde iti stau picioarele, acolo iti va sta si capul”.

In alta ordine de idei, de ce oare nu suntem lasati sa facem pentru clientii nostri felicitari de sezon din aceasta zona estetica? Oricum, stim ce apreciaza romanii de sarbatori: porcul masacrat, nicidecum ingerasii cu trompetutze. Si atunci de ce nu le dam ce vor?

Bidineaua bate plasma. Oricand.





71 de panze, diferite intre ele, pictate manual de Dan & Mihaela de la New Folder si fluturande in 7 mari orase, in balcoanele unor cetateni obisnuiti, carora le multumim si pe aceasta cale si le uram sa isi ia ceva dragut de banii respectivi.

Expozitie de arta plastica contemporana?




Nu! E editura De Agostini! Si al lor “corp omenesc”, care a bagat in boale si cheltuieli cvasi-totalitatea parintilor din Republica Romania. A, ca tot se batura oamenii pe “marketing idea of the year” la Inspire-ul lui Manafu – asta era, oameni buni, n-o mai cautati. Sa isterizezi copiii cu niste bucati de plastic, serializand rinichii si plamanii unui om - nu-i vine oricui ideea sa se imbogateasca dand intai jumatatea din fata a barbatului si abia dupa inca 2 numere jumatatea din spate, dupa ce ai dat prima jumatate din femeie.
Felicitari si tineti-o tot asa: cate un organ pe numar.

Dar am si eu o intrebare: de ce copilasii au voie sa vada penis – fie el si de plastic - dar noi nu mai avem voie sa folosim in publicitate nici macar cuvantul “laba”, chiar daca e vorba de una din acele 4 chestii pe care le folosesc majoritatea mamiferelor ca sa se deplaseze si nicidecum de cuvantul care desemneaza in mod familiar onania? Cui ii foloseste aceasta prudenta pudibonda?

Din 2002 – cand ni s-a intamplat prima data sa ni se cenzureze cuvantul “scula”, de catre Connex (desi in lacatuserie nu exista alt cuvant generic pentru instrumentele respective) e din ce in ce mai rau, si de la an la an se imputineaza numarul cuvintelor din limba romana acceptate de departamentele de marketing. Departamente care n-au insa nici o problema sa “celengiuiasca asumptzii” de pilda. Asa ca mi se pare momentul sa challenge-uim si noi assumptia conform caruia “scula” si “laba” trebuie musai inlocuite intr-un text cu caini si strungari.

Ce sunt avortzeii? Cum procedam?



Inca un fenomen demografic interesant pentru breasla – “avortzeii”. Daca e notoriu ce e cu “decretzeii” (eu insumi fiind unul) e mai putin evidenta “groapa” demografica care vine. In 1990 odata cu espadrilele Champ, berea (si familia) Guldenburg si Adidas-ul Torsion, in viata romanilor a intrat cu frenezie si chiuretajul legal. E, aici e aici: supravietuitorii vor implini la anul 18 ani. Si sunt al naibii de putini. Scaderi de vanzari - mai ales pentru rahateniile de larg consum ‘eftine si cool? Da. Probleme cu forta tanara de munca? Evident. De aceea ne uitam cu incredere la tinerii chinezi si indieni, oricand destui, oricand disponibili, speranta noastra intr-o zi de maine mai buna.

joi, noiembrie 29, 2007

Ni se pare corect

“Benchmarking.”



Daca ii intalniti din intamplare, spuneti-le baietilor care au promovat aceasta televiziune prin satelit, din orice tara ar fi ei, sa participe neaparat la Effie. Si sa ne dea si noua un mail cu strategia lor, ca pare bunicica. Si poate pot si ei sa puncteze la "best use of research", cine stie.

Cu 25 de ani inainte de Dobrin.



Anul asta se fac 25 de ani de cand a dat coltul unchiuletul nostru, al tuturor, care ne-a dat o paine si ne-a facut sa credem ca asta poate fi o meserie onorabila. O meserie care te poate implini, o meserie pe care poti sa o faci si stand drept si nu doar aplecat, cu chilotii in vine. Primul om din advertising care a crezut ca mai conteaza si destinatarul, nu doar expeditorul. Si singurul om din biznis ale carui panseuri sunt valabile 100% si 50 de ani dupa (spre deosebire de impostorul ala de Ogilvy) – poate pentru ca Bill Bernbach se baza strict pe bun simt, adica ceva rar dar care nu expira niciodata. Un fel de Dobrin al advertisingului mondial, numai ca asta nu machea atat de tare. Sunt curios cati dintre baietii din DDB mai stiu de la ce vine “B”-ul din numele lor si daca au sa-i faca parastas anul asta. Oricum, vorba aia, “vesnica pomenire”.

Cine sapa groapa altuia.



Ne-au montat in lift propriile postere de la ING. Prea tarziu, ne-a semnat clientul (in persoana) in minutul 1, secunda1. Cu exceptia lui Tavi, care e un liber-cugetator, un spiritist de fronda, un neatarnat, un anti-corporat, un nihilist, poate chiar un naomikleinist si cu siguranta un dinamovist. Si care, prin urmare, nu vrea sa semneze cu nimeni.

miercuri, noiembrie 28, 2007

A Doua Venire



A durat ceva, dar a meritat. Dl. Jon Steel – Messia planningului as seen by unii confrati care vor sa schimbe lumea cu spoturi de treizeci – recidiveaza editorial la aceiasi Wiley & Sons, pe care ii tot recomandam de parca am avea actiuni la dansii. E despre prezentari si pitch-uri. Si bineinteles, executa un hotarat sex oral cu toate conventiile si clasicii genului, de la suta de slide-uri in PowerPoint, pana la “thank you”-ul din final. Incepe glorios cu o brifare facuta de Jobs pentru un pitch la Apple si se termina… moment in care Seherezada tacu.

PS: sfatul tutorelui - cititi-o in original, nu asteptati traducerea hartanita si grabita gen irina margareta nistor.

La noi, animalele sunt de cealalta parte a gratiilor.



In Belize - de pilda - din putinul lor se dau de ceasul mortii sa aiba grija de jaguari. De pilda picteaza paharutze, de mana, si maruntul rezultat il baga in oameni care stau cu ochiul geana pe braconieri. In Romania, tara europeana in plin avant, membra UE, singurii jaguari de care are cineva grija sunt modelele XJ si XK. Cat despre ce s-a intamplat deunazi la zoo, nu ne mai mira nimic.
Ce ar trebui sa se intample? Sa se desfiinteze odata lagarul ala de exterminare din Baneasa. Gradina Zoologica, ca institutie, este un vestigiu din epoca Victoriana, cand lumea nu avea cum sa vada animale salbatice altfel decat impaiate. Nu mai este cazul: cine are 400 000 pentru un apartament nou inseamna ca are bani si sa arate copiilor feline in carne si oase la mama lor, in libertate, cu EasyJet-ul. Cine nu, are oricum cablu pe care micii zoofili pot sa admire animale salbatice 24 din 24 pe Animal Planet si pe National Geographic.
Ce o sa se intample cu taranii tortionari angajati la Zoo daca se desfiinteaza? Pai ii mai pasa cuiva dupa cele intamplate? Sa zica mersi ca nu ii si alergam cu torte, cum au facut ei cu Gaia, Dumnezeu s-o ierte. Gaia fiind “elefanta” care ne-a scos fundul in 2001, cand ne trebuia un elefant pentru un spot Connex si cel mai apropiat elefant dresat era in Kiev. Deci? Cine initiaza petitia?

Un nou dansator de rock'n'roll


Noul om de nadejde al fratilor nostri iubitori de rock si de roll se cheama Stefan si si-a inceput oficial activitatea de luni.
Am profitat de aceasta ocazie sa mancam niste pizza si sa bem o palinca d-acee vethe din judetul lui Remes si a lui Muresan, intzeleji?

boomp3.com

luni, noiembrie 19, 2007

Gresala personala

video

Vineri seara, spre finele programului de lucru, am primit de la paratul Gologan Gologan acest filmulet pentru blog. Nu l-am inteles, asa ca am amanat publicarea lui cu speranta ca va fi urmat de un al doilea mail. Un mail cu explicatii si, eventual, cu un text care sa insoteasca filmuletul.

Dar mailul lamuritor n-a mai venit. Si nepublicarea a fost interpretata, in mod eronat, ca o judecata de valoare.

Asa ca imi cer public iertare si, ca un gest de impacare, postez filmuletul de doua ori.

Na:

video

miercuri, noiembrie 14, 2007

Woo Hoo!


Ultima creatie a Lego-artistului Andrei este inspirata din couch gag-ul episodului 1903-SI-1821 din The Simpsons, "Midnight Towboy".
Din pacate, avand un buget mai mic decat realizatorii vestitului serial, lui Andrei nu i-au ajuns piesele galbene si a trebuit sa improvizeze cu unele albe.
D'oh!

marți, noiembrie 13, 2007

Produse pentru care am lucra 6 - Brick

Chinezii fac cam 60% din jucariile pe care le baga copiii in gura si fac herpes. Ultima aparitie din meniu este "Brick", o jucarie cu gust de pilaf sarbesc, copiata dupa Lego si vanduta in toate chioscurile cu staif din Berceni. La preturi de zece ori mai mici decat ale fabricantului danez, producatorul "Brick" concureaza mai degraba cu cele mai ieftine dulciuri din comert si, conform studiile intreprinse in agentie, nu provoaca reactii adverse.

Apreciem initiativa de a face Lego piratat "In the People's Republic of China", chiar daca e slab la imbinari si in culori mai sterse decat ale originalului. La cererea producatorului vom fi bucurosi sa facem niste xeroxuri dupa site-ul si reclamele lego, si sa facem niste poze cu telefonul pentru catalogul Brick 2007 - 2008. Creatia va fi semnata de Herdvertising, divizia noastra de ad-uri contrafacute, si va fi inscrisa la Ad'Or, festival la care trebuie sa fii un pic chinez la publicitate ca sa castigi marile premii.

Pai, da, ca de miine intra-n post. Si se face dezlegare.

Celor ce au trecut in cursul zilei de azi prin dreptul cladirii de pe Mircea Eliade 18 si au simtit un oarece damf, suntem datori cu o explicatie. Gratioasa mireasma patrunzatoare in haine si piele venea de la noi, chiar din bucatarie. Motivul? Niscai shaorme-gigant, in numar de 4-5, impanate temeinic cu usturoi modificat genetic, cartofi prajiti in ulei de motor si maioneza ce nu a vazut oul la fata. In fotografie avem Catalin, cel ce serveste elegant, direct din farfurie, Craciun, care vegetarian fiind se strica la surogate, si Mircea si Mihai care co-proprietari ai agentiei ar avea bani si de altceva, deci nu prea au scuza.

luni, noiembrie 12, 2007

joi, noiembrie 08, 2007

Haba haba

Andi Mitoi, omul care a adus Placebo in Romania, a adus si un sac de pufuleti in Headvertising. Initiativa, la fel ca si in cazul formatiei britanice de muzica pop-rock, s-a dovedit a fi un real succes la mase.


Miercuri, la fel ca in fiecare miercuri, am aflam ca suntem cocosati, avem un umar mai sus si ne transpira palmele de la tracasament. La fel ca in fiecare miercuri, promitem ca o sa facem miscare si o sa stam mai putin la birou.


Mai gras, mai bland, mai intelept, Iguana, gestionarul lui feeder.ro si, o vreme, art director-ul nostrum, a venit sa ia niste update pentru headvertising.ro.


Echipa de pe ING a fost la ING sa lase un tricou pentru Monica, sa-l poarte in Madrid, unde a pleaca cu transfer pe sase luni. Pe tricou scrie “Salut, sunt Monica, colega voastra din Romania.”. Am fost intrebati de ce nu am scris in spaniola, ca nimeni n-o sa inteleaga nimic. Credem ca “Romania” e un cuvant suficient de puternic sa provoci nu doar conversatie, ci si o expulzare rapida din colectiv. Si, pe de alta parte, un tricou facut dupa chipul si infatisarea omului, naste intotdeauna polemici. Multumim, Tolici, bafta, Monica.


Andrei, mai nou, lego artist cu juma de norma la Head, l-a facut din caramizi pe Sabau. Right.


Cosmin si-a achizitionat skate-ul asta barosan din State, Radu a testat doua zile Dodge-ul Nitro, iar Tavi incheie seria de nimicuri. Wooooooord…