Da!

marți, iulie 13, 2010

Comics vs. animatics.

Inca un pitch cu TV la rubrica “mandatory”. Tehnofobi & retrograzi cum suntem, in loc sa facem animatics-uri cretine pentru prezentare am ramas fideli storyboard-urilor, insa am incercat sa sugeram “lungimile” & montajul prin procedee de banda desenata.



Iar la zborul de intors (actiunea s-a desfasurat in provincie) ne-am ciocnit in “revista de spatar” de o creatie proprie. Intotdeauna e instructiv sa devii o clipa ‘target’.

8 comentarii:

scenaristii spunea...

bd-ul e bun nu atit pt timing si miscari de camera, cit pt sugerarea ritmului spotului, clar; insa mi se pare o idee buna doar atunci cind cel ce executa bd-ul face si filmarea. altfel, e o timpenie care miroase a cearceafuri de pat procustian, unde copiii agentiei sugereaza si cit de lung ar trebui sa fie un cadru, si cum sa se taie etc. cred ca, prin folosirea bd-ului, agentia e curpinsa de tremurul anticipatoriu - toata lumea stie ca voi, agentiile, editati spoturile, dar ati putea avea rabdare sa intrati in montaj, nu sa sugerati din preproductie cit de scurt va place voua

ps: animatics-urile sint f bune, le folosesc oameni de la case mult mai mari ca a voastra, cu rezultate notabile

URSAN spunea...

1 ce e aia cearsafuri de pat procustian? 2 esti cumva angajat la carioca ??

the editor spunea...

@scenaristii

vad o problema de logica in pledoaria ta/voastra pentru animatics - in BD sugerezi foarte vag lungimi de cadre (vis a vis de montaj) dar intr-un animatics chiar esti foarte categoric vis a vis de lungimea unui cadru. cucu! ca va pas la tete? asteptam alt argument.

PS: noi "agentiile"(se stie, toate sunt la fel, bineinteles) montam spoturile doar cand montajul regizorului nu incape decat in 58 de secunde cand i s-a spus de 38 de ori ca trebuie sa intre mort-copt in 45sec.

si le mai montam cand regizorul l-a montat in 12 minute ca sa prinda avionul de frankfurt sau intr-o ora, grabit sa ajunga la alta filmare pusa in aceeasi zi - ca deh, nu se refuza nicio comanda.

scenaristii HD spunea...

@the editors
eu asa inteleg, ca prin dreptunghiurile 4 si 5 vreti sa sugerati ca alea sint niste cadre taiate mai din scurt, sistem reactie-contrareactie.

daca nu sugereaza asta si sunt doar niste campuri-contracampuri banale, desenate altfel, mai sic, atunci nu ii mai gasesc nici o utilitate storyboard-ului facut ca un b.d.

animaticsul e alta treaba, mult mai profi, poate ar trebui sa lucrati mai des cu el: pt ca, in el, macaraua se misca fix in cele 3 secunde alocate de script, nu mai ai probleme de timing, si nici nu mai descrii in bula cum face macaraua. daca ai filmare 3d si tragi de pe un rig, cum simulezi efectul in storyboardul b.d.? mai bine rulezi un animatics cu el

Dolby Durround spunea...

scenaristii astia HD imi aduc aminte de oamenii care stiau absolut totul despre orice camera video japoneza si-ti faceau capul calendar cu zeci de detalii tehnice in rastimpul dintre nuntile pe care le filmau.

scenaristii 4:3 spunea...

@Dolby Durround
din nefericire, trebuie sa fie si niste baieti din astia tehnici la locul filmarii, ca sa poata pune in practica vorbele mestesugite ale creatorilor de scenarii.
nu de alta, dar ei, spre deosebire de mesenii de la masa cu fructe, apa, sticksuri si assist, stiu unde este butonul de REC

head or tails spunea...

scenaristii astia RED pare-mi-se ca nu prea au filmat cu agentia noastra - ar fi stiut ca noi venim unu, maxim doi (o data pe cincinal 3 insi) pe la filmari si ca nu prea stam la masa cu monitor si snickers, pentru ca, vorba nescenaristului, 'la vie est ailleurs' pe un platou de filmare. si ne-au prins pe noi sa-si verse naduful construit de agentiile care manaca toate alunele si bananele de pe masa cu pricina.

un grup de gafferi de la buftea spunea...

ai dreptate aici, scenaristii nu au lucrat cu voi, iar "agentiile" nu avea vreo nota denigratoare, nici paranoica, ci una reductionista la un numitor comun - agentiile, adica baietii aia care fac afise.