Da!

vineri, martie 30, 2012

Daca lucrezi pe Cartoon Network...

...poate primesti tricouri de la Turner Classic Movies cu replici celebre din filme (TCM sunt "verisorii" lui CN). In cazul acestei replici insa, nu recomandam purtarea tricoului la intalniri cu ceilalti clienti - mai ales daca e vorba de briefari. Sau ar induce sentimentul - fals desigur - unei oarecare incapacitati de a "internaliza" feedback-ul primit post-prezentare din partea clientului.

joi, martie 29, 2012

De fapt, nu de noi ii pasa.

Sub diverse pretexte, Diana C. tot re-poposeste prin Uranus 150. Credem ca e din cauza frigiderului cu Red Bull. Da' las'ca o sa trecem si noi odata pe la ea, la IQ Ads, si o sa dam iama in rezerva de printuri internationale. Si daca ni se urca la cap, o sa le devastam rubrica SpotLight.

miercuri, martie 28, 2012

Loghinarea este buna.

Gasit de Matache-al-nost' pe un site de biciclete. Iar semnul exclamarii ne evoca o rasteala care nu prea se pupa cu "va rugam"-ul dinainte.

marți, martie 27, 2012

O zi dupa 1 aprilie.


Cum ziceam, de pe 2 aprilie vom avea accountul pe care il cautam - adica unul care nu s-a speriat ca lumea a crezut ca noi am fi facut Profi. In cinstea lui, am dezgropat un ad vechi-vechi facut de Doyle Dane Bernbach, in vremurile lor bune. Vorba aia, "actualitatea clasicilor". 



















(speranta noastra secreta e ca toata lumea din agentie va intra pe blog sa citeasca acest "long-copy" foarte educativ)

vineri, martie 23, 2012

Mai catolic decat casca.

(Un prost joc de cuvinte, recunoastem) Acest post se vrea un omagiu accesoriului care i-a protejat creierul lui Craciun in aceasta lunga iarna, acum ca a venit timpul sa intre in conservare pan' la anul (afara fiind 24 grade) Dar ceva-ceva tot e in titlu: Craciun e cat se poate de catolic. Deci alt Paste & tot ce implica asta.

joi, martie 22, 2012

Mortul s-a inecat in Bega.

Luand urma puternicului miros de mort, am dat peste cineva care ne-a zis ca responsabila de Profi e o mica agentie din Timisoara, insa nu-i stia exact numele. Ahem. Vorba aia, "minte el, mintim si noi". Dar suna plauzibil, avand in vedere ca beneficiarul e bazat in Timisoara; pare deci extrem de logica aceasta semi-dezlegare a misterului.

miercuri, martie 21, 2012

Ne plac tablourile, cand nu sunt cu pepeni.

Adica a venit "curiera" de la IQ Ads si ne-a adus 4 tablouase glorificatoare, pe care tre sa le facem pe din doua cu WWF-ul. Ne-a mai dezvaluit si porecla lui Diana C. de la noul ei vechi loc de munca; socati, n-o vom reproduce aici.

marți, martie 20, 2012

Am castigat licitatia pentru Milli.

Inca nu leorpaim cu totii lapte, ca pisicile, prin agentie - dar speram ca in viitorul apropiat sa o facem. Poate ca ar trebui sa trecem o clauza de "livrat produs" in contract. Nu stim cui i-am bagat mortul in casa, adica nu stim exact care erau celelalte agentii din pitch; deci nu stim inca in fata cui sa mimam parerea de rau. Insa a picat foarte bine - all in all, in ultima vreme pare ca traversam un moment bun, we're on a roll.

Am dat leapsa Profi.

Cum-necum, am fost crezuti in cele din urma ca nu suntem autorii "spotului cu mortu'". Dar reflectorul opiniei publice s-a indreptat, ca ochiul lui Sauron, pe nevinovatii de la Gavrila si Asociatii. Chipurile, al doilea spot Profi pare pe stilul lor. Suntem alaturi de ei in greaua suferinta si de aceea, va asiguram ca stim sigur, sigur, sigur ca nici ei nu sunt autorii misterioasei campanii.

vineri, martie 16, 2012

"Si-nco-data mai flacai!"

Inca o licitatie pe "below" castigata de vajnicul dar supraponderalul Neagu. Adica Rock'n'Roll-ul dansului a mai umflat inca un "piece of business" de la Michelin pe below-the-line. Ca faza, o sa fie ceva in care va fi implicata si o masinarie care iti arata cum e sa conduci cu rotile mai mult sau mai putin umflate.

miercuri, martie 14, 2012

Si spoturile.

La care, in afara de momentul in care regizorul ne-a recomandat sa venim mai spre sfarsitul filmarilor (si bine a facut, ca la doua dintre filmari era locul stramt si personajele timide) n-ar mai fi nimic deosebit de mentionat. Poate doar faptul ca n-am lucrat cu storyboard-uri, cu texte de invatat de pe rost si cu decupaj. Ci ne-am permis micul risc de a trage cat mai mult si mai firesc, ca sa montam la final niste testimoniale ceva mai putin publicitare. Regizor: Marius Olteanu. DOP: Vlad Petri. Casa de productie: We Are Basca.

marți, martie 13, 2012

Am iesit "Miss".

La Best Ads (concursul de popularitate pe facebook organizat de IQ Ads), la sectiunea "Print Ads" a castigat o productiune de-a noastra (art director Dragos Platon), parte a campaniei WWF "Salvati padurile virgine". Foarte bine, mai ales ca - spre deosebire de multe contra-catindate de pe shortlist-ul Best Ads - lucrarea noastra avea un puternic miros de "pe bune". Dar acum vreo luna mai primisem ceva vis a vis de aceasta campanie, chiar din partea beneficiarului, in cadrul unei consfatuiri desfasurate la 'Atelier Mecanic':
Ceea ce cred ca ne sileste ca la urmatorul post din seria "colectia toamna-iarna 2011" sa tratam mai pe indelete acest subiect.

luni, martie 12, 2012

De ce nu-l credeti, necredinciosilor?

Taximetristul Alex, unul din cei 5 voluntari discoveriti si folositi in proaspata noastra campanie pentru Discovery a avut un mic soc dupa prima zi de celebritate. Si ne-a scris un mesaj care ne-a frant inimile:

"...m-au sunat aproape toti...... unii din ei sa-mi spuna ca cei de la radio zu m-au criticat....ca ei cred ca odata ce ma rasturnam cu masina in dambovita nu mai scapam eu. Astia sunt oamenii unii cred, unii nu. Eu imi doresc sa fiu sanatos si fericit, nu sa ma creada ei. Imi pare rau de voi cei care ati depus un efort si ati incercat sa-i dati viata povestii mele. Multumesc. Cu drag Alex."

Cu multa placere, Alex. Si da, te-ai prins exact care e atitudinea corecta in astfel de situatii. Noua ne-a luat mai mult timp (si mai multe festivaluri) pana sa ne prindem ca in advertising e la fel si ca de fapt trebuie intr-adevar doar sa ne dorim sa fim sanatosi si fericiti.

Dar sa spulberam misterul din jurul relatiei dintre fotograful Gin si art director-ul Lupsa

De azi, pe "marile bulevarde ale Capitalei", dar si pe cele mai mici sau mai marginase, ba chiar si pe alea din provincie, patru din cinci "executii outdoor" incununeaza cinci shooting-uri executate de cuplul sus mentionat, despre care am mai postat cate ceva saptamanile trecute. Altfel, a trecut ceva vreme de cand am facut "poze" si nu ne mai amintim exact ultima oara cand am avut o campanie cu oameni pe bune, nu getty-uri (parca a fost ceva cu niste consultanti personali din banking, parca). Ramanem datori cu inca o "executie outdoor" - cu un Corvette din '89, plus spoturile care mai au un pic de stat in "post". Si incheiem cu un "call to action" pentru care clientul ne va fi etern recunoscator: tie ce ti-a facut Discovery?


Da, astronomul a fost sa verifice personal daca agentia de media a livrat as promised.

Si a cincea "executie outdoor".

Cu textul copiat din mail-ul Dianei - "capul limpede" de pe proiect: "asta am. dar e trista. astept una mai buna de la media."

vineri, martie 09, 2012

Colectia de toamna-iarna 2011 – VI

Identitate pentru StudentSport, asociatia care isi propune sa revitalizeze “sportul studentesc” – nu echipa ci ‘conceptul’. Adica sportul facut de si cu studenti, pe bune, nu virtual, preferabil in campusuri dar nu numai. "Faza de masa", ca sa zicem asa.

Oamenii vad lucrurile in mare si de aceea si muncim actualmente pentru ei la comunicarea Campionatului National Universitar de Baschet si a Campionatului National Universitar de Fotbal (mai multe despre SS gasiti pe FB-ul lor).

Colectia de toamna-iarna 2011 – V

Lansasem puiul lui Cartoon Network, adica Cartoonito – pe care “se da” si show-ul “Bananas in Pyjamas”. Ok, acum e clar de ce tocmai o banana si de ce intr-o pijama. Am propus ‘maceshe in cameshe’ dar nu s-a aprobat. Si nici ‘corcoduse in galosi’.

joi, martie 08, 2012

De 8 martie, 9 surori.

Mamelor din lumea-ntreaga / Eu va dau un singur sfat /Nu cereti flori din Rahova / Ca pe Head voi l-ati blocat.

Adica iar a trebuit sa vina politia sa restabileasca cat de cat “fluenta in trafic” la Piata de Flori. Adica la usa noastra. De aceea, nu va oferim un buchet de flori, ci un buchet de femei. 9 la numar, ca sa fie fara sot.

luni, martie 05, 2012

Si shooting, si filmare.

Marim doza de ceata din jurul acestui proiect din care, aparent, s-au remarcat net fotograful Gin si art director-ul Lupsa. De data asta va facem usor mai curiosi cu trei cadre dintr-un service auto, in care noua nu ne ardea decat de Corvette-ul din '89. Ne-au placut si alte "piese" de pe-acolo, dar n-am avut voie sa ne atingem de dansele nici macar cu blitz-ul.

 

Cat despre filmare, da, domnul cu spatele e Marius Olteanu. Si se benocleaza la ce-i arata Vlad Petri, domnul care a facut reportajele 'celea din Piata Universitatii, mai bune decat tot ce a transmis Realitatea si OTV la un loc. Si care acum s-a ocupat cu ceva similar, dar mult mai scurt. Advertising, gen.

La shoot-ul spotului care avea sa nu mai fie.

Valcu a facut catering cu sushi; daca stia - saracu’ - ce avea sa urmeze, nu s-ar mai fi aruncat. Mai multe detalii, doar daca au sa ne lase avocatii, dupa ce o sa castigam procesul; sau in memoriile lui Alexandrescu, cand le-o publica. Sau in arhivele IAAA, dupa moartea tuturor celor implicati in acest proiect.

(acesta e un prim post dintr-o alta serie recuperatorie, intitulata “Ni s-a intamplat anu’ trecut”)

vineri, martie 02, 2012

Paza buna trece primejdia rea.

Pana la urma nu a fost nevoie sa apelam la arma secreta pentru deszapezit agentia: oaia noastra gonflabila. Am luat-o in momentul cand am auzit ca Gigi B. a promis ca va deszapezi oriunde va exista vreo mioara sinistrata.

Planul era s-o punem in fata cladirii, s-o filmam si s-o dam pe post la RTV, momeala pentru wolele si lopetile Deszapezitorului suprem. Dar a iesit soarele. Mai bine. Acum moralul e mai bun in agentie – ba chiar am si reluat blogul, dupa cum vedeti.