Da!

vineri, martie 30, 2007

Dramatizarea pozitionarii

(altfel spus, iar ne-a iesit)

Aseara, la Effies, n-a fost prea rau. Avand in vedere ca tot ce am vrut a fost sa luam un effie, de oricare culoare, pe oricare entry (doar ca sa nu ne intrerupem seria) m-as aventura sa zic ca ne-am indeplinit obiectivul. Poate acum lumea chiar o sa isi dea seama ca What Works Best nu e doar un slogan de pus langa sau sub logo.


La sfarsit de saptamana 03

160 000 000 in prajituri.

Prajituri, torturi, tarte si inghetate de o suta saij’da milioane, adica recuzita adunata de alde Dima pentru viitorul spot Dolce – coming soon on a TV near you.
Valcu a incercat sa se depaseasca pe sine insusi, devenind Regele Martzipanului. Evident, diabeticii au avut accesul interzis in platou. Desi, abia in ultima jumatate de ora s-a dat liber la deglutit.




Piticii se intoarce.

Mica Treime is back with a vengeance ca urmare a licitatiei castigate pentru UniCredit. Pe TV se dau cu taxiul, dar au uitat sa ceara bonul stampilat si nu l-au putut deconta la Mariana. Aviz tuturor oamenilor din agentie.



Talpa & Blana


De la Rock & Roll ne parvin aceste imagini cu cetateni care isi fac damblalele la giganticul test-drive national organizat de fostii nostri colegi.



A aparut al treilea McKee din agentie.

Cea mai buna carte despre scenaristica scrisa vreodata, acum si in buzunarul lui Vlad Lazar. Gologan a ajuns deja la “Structure & Genre” iar Alexandrescu primise de mult un exemplar – actualmente foarte obosit – pe care il propovaduieste prin ATF. Recomandam editia legata, rezista mai bine.



Pizza si urari de bine.

Ruxandra a implinit frumoasa varsta de +1.
La multi ani.

(imagini amator)





joi, martie 29, 2007

Baieti grije n-are, bea in continuare.


Salutam sosirea in birou a tabloului miscator si mai ales folosirea lui in scopul cel mai practic; urmarirea evolutiei "baietilor nostri" la o citirica, la o bericioaica.

Jocul a avut nerv iar 2-0 s-a dovedit, pentru a cata oara, un scor periculos. De data asta pentru adversari, fluierul de final surprinzand tabela stadionului de sub Pietricica in timp ce afisa neverosimilul scor de 3-0.

Hatrick Romania! Hatrick baietii!

Strategie de perete


Celebrul template de prezentare al lui Gologan.
Pix, marker, perete, optional idei.

Mistery copy

Calduroase salutari omului care scoate headline-urile reclamelor lui Pub 18. Chiar, stie cineva identitatea individului? Le vad saptamanal in 7 Seri & B24 – sunt urate ca moartea, dar copy-ul e aproape intotdeauna sehr gut. Luati-i omului si un art director ca e pacat.

marți, martie 27, 2007

Just Do It

Atitudine de castigator in Sighetu-Marmatiei.

Un logo bun e greu de gasit.

Da’ si cand il gasesti…

luni, martie 26, 2007

Fabulospirit de Nicolae Balcescu


Se facea duminica dimineata, mierlele cantau si Cismigiul era gol. Cu toate ca nu ne propusesem vreun joc urban si nici nu tremuram temerar de importanta actului nostru, altii ar zice, artistic am intrat pe Aleea Scriitorilor din sus-amintitul parc.

St. O. Iosif a trait putin dar Caragiale arata ca'n Gheba cu cusma pe cap. Vlahuta aduce cu un mester de strung dupa ce a lins un pet de Noroc in timp ce Vasile Alecsandri seamana cap-taiat cu Domnul Trandafir.

Ma rog, asta de mai sus e cam ca o introducere. Eu ma gandeam sa aduc vorba de Balcescu. Nu prea mi-a placut frizura lui, ce-i drept, dar el ne-a invatat ca suntem mai latini decat am parea la prima vedere. El a transformat un cioban cu nerv in primul mare unificator al tarilor romane, mai multe stiti si voi. Adica stiti, sau macar sper, cum tanarul firav caruia i-au scapat paginile de istorie din mana le-a adunat de jos intr-o ordine cam nefireasca. Sau poate ca murdarite fiind de tina strabuna, Herodotul nostru s-a apucat sa le rescrie romantat, imbatat de Paris si de vinul de la adunarile ad-hoco-pasoptiste.

Nu stiu daca era constient de ceea ce face dar Balcescu ne-a oferit oglinda de balci de care aveam nevoie in acele vremuri. Ne-a construit o istorie, ne-a pus gatlegaul peste ie si asa a ramas. Suntem un popor frumos, dom'le; pavaza Europei in fata turcilor, suntem urmasii lui Traian si Decebal iar tricolorul este expresia melanjului dintre cer, grau si sangele celor ce s-au jertfit. ADICA NE-A FACUT PiaR, MA, VOI INTELEGETI???

Acum a venit vremea ca Europa sa ne multumesca ca am stat capra pe-aci in timp ce ei construiau catedrale, muma'n'cur de privilegiati. Iar noi, cuminti, incercam sa ne imbracam adecvat pentru bal, nu ca am avea picioare de dansator de can-can dar macar vrem sa dam uitarii "glezna latina", cum zicea administratorul delegat Cornel Dinu.

Ce francofonie, ma, nu ai vazut ca africanii aia ne-au furat si prosopele de la hotel? Noi suntem cu englezii, nenica; Ia sa ne primenim putin, sa ne strangem la 5o'clock tea si sa dezbatem. Pro si contra BRANDINGU' DE TARA. Fie ca suntem implicati in organizarea unor chermeze pretentioase in locuri insalubre, fie ca suntem scuipatori in galosi pe la serate culturale sau, mai mult, suntem publicitari harsaiti prin meeting-uri si brief-uri, fee-uri si deadline-uri, noi tre sa nu stam cu mainile in san asa cum ne-a invatat comunismul. Sa spunem pe nume,"Fabulospirit nu este un slogan, ci un template de comunicare".

Vreti sa va spun si parerea mea? Nu v-o spun ca nu am una. Mi-ar fi usor dar as fi unul in plus care ar confirma sloganul fara sa vrea. Adica am ajuns si eu, nu-i asa, sa pun mana la croiala costumului de nunta/inmormantare. Dar nu imi place de Balcescu, sau imi place de el dar nu si de frizura lui. Arata cam a fatalau si a murit de TBC la Palermo. Sunt curios daca a trecut si prin Belgia la viata lui sa vada cat de simplu ar fi fost PR-ul asta in vremurile noastre. Ai lua statuia lu' ala mic, i-ai infige un furtun in spate si ai avea la minut un BRAND de tara. Nimic mai simplu, practic din urina se face biciul!

De Tavi.

vineri, martie 23, 2007

Effies. 6 inscrieri. Doamne-ajuta.

Dar nu ne bazam doar pe misticism. Campaniile respective chiar au functionat – si avem si cifre la dansele. Precizare necesara, pentru ca mai avem destule lucruri care au mers bine dar pentru care n-avem certitudini masurate – presupun ca e povestea multor agentii.

Iata-le in ordinea numerelor de pe tricou: Grania “Creste de nu se mai opreste”, TVR2 “Gemenii”, HVB Tiriac “Piticii”, Gazeta Sporturilor “Formatul mic”, Mercedes-Benz “Motive bune” si lansarea lui Dolce. Mai jos, cateva printuri din ele.

Grania


TVR2



HVB Tiriac Bank




Gazeta Sporturilor


Mercedes-Benz


Dolce




Baizauiei, stie cineva cate inscrieri sunt in total la Effies anul asta? E adevarat ca au prelungit deadline-ul ca erau mai putine entry-uri decat anul trecut?

La sfarsit de saptamana 02



joi, martie 22, 2007

Traiasca Sergiu!

Negulici loveste din nou, in serie, continuu. Voila o promotie pentru Hollywood Multiplex cu care v-am torturat mai ales prin postere la Mallul Vitan, apoi un vizual pentru o promotie Cinema Pro. Bonus, o schita de personaj pentru acest din urma proiect, “care le si intrece”. Vorba lui Morrissey, “Let me get my hands / On your mammary glands”.






miercuri, martie 21, 2007

Alo, domnu’ Bogusky, ia-o si mata mai usor.

Adresez pe aceasta cale un apel companiilor Crispin Porter Bogusky si Coca Cola sa il lase in pace pe Cornel Gologan. Acesta, in loc sa se extazieze defetist & admirativ de cate ori ii forwardez ceva de la CPB, se enerveaza rau de tot. Ultimul exemplu, campania in care managementul lui Coke Classic vrea sa dea in judecata Coke Zero, l-a facut pe Gologan sa isi iasa din minti pentru aproximativ un minut. Si nu vad cum, in viitorul apropiat, sa ii pot furniza astfel de clienti permisivi. Mi-e destul de greu sa cred ca, in Romania, managementul lui Tuborg va da in judecata Skol pentru “taste infringement”. Deci hai s-o lasam mai moale cu perversiunile astea creative, bine?
Serban.

marți, martie 20, 2007

Claxoane funerare.

Ieri, circa 45 de minute, intersectia mea a fost tulburata si blocata de 3 inmormantari. Coloana, indurerati, claxoane non-stop, trecut pe rosu, totul cu o isterie si o ghiolbanie care n-au nimic de-a face cu “ultimul omagiu”.

Din punctul meu de vedere a fost ultima golanie si magarie pe care mi-au facut-o respectivii decedati. Dupa ce m-au calcat pe picioare in autobuz si mi-au ocupat locul la meci, dupa ce au flegmat pe trotuar si l-au votat pe Iliescu in ’90, iata-i trezindu-ma in sfanta zi de sambata si blocand intersectia trecand pe rosu.

Traditie, veti spune unii. Oare? La tara carutele aveau claxon cumva si era semafor pe ulita satului? Scrie undeva ca se suspenda codul rutier cu ocazia ridicarii la ceruri? Sau are cumva “dricul” cu prosoape statut de ambulanta? Trebuie oare omul dus de urgenta spre iad?

Pervazele si balcoanele erau insa pline, ceea ce de fapt explica toata acesta nebunie. ”Nu l-ati observat pe tataitza nostru toata viata, dar iata, mort fiind, ii facem cadou un minut de faima”. Asta da, dragoste filiala.

Dar de ce oare mi-a casunat atat de nasol pe convoaiele funerare? Cu ce sunt ele mai rele decat dubele cu amplificare care urla in intersectii tot soiul de mascari publicitare? In apararea noastra n-am de spus decat ca noi niciodata n-am propus aceasta medie borata vreunui client.

luni, martie 19, 2007

vineri, martie 16, 2007

La sfarsit de saptamana 01

Incepand de saptamana asta avem o colega noua in departamentul de Client Service pe nume Delia. Asta in timp ce la creatie, dupa cum am scris si ieri, avem cu un Egli in minus.

Saptamanile trecute am fost ocupati cu pitch-ul UniCredit. O saptamana am lucrat pentru el, o saptamana am asteptat rezultatul si o saptamana, dupa ce am aflat ca am castigat, am facut o noua campanie. Asta explica de ce n-am scris nimic pe blog in ultimul timp dar si de ce, incepand de azi, veti vedea iar pitici la televizor. Pitici de gradina, ca altfel de pitici au mai aparut intre timp si pe la alte banci.
















Primaria ne-a dat, noua si clientului nostru Red Bull, aprobare pentru Flugtag. Asa ca Rock and Roll-ul se pregateste sa ajute inca un rand de romani sa se arunce in Dambovita. Pana atunci postez un “daca doriti sa revedeti” de data trecuta.









































Tot Rock and Roll-ul, mana-n mana cu DaimlerChrysler Romania, a dat zece Clasa E de la Mercedes-Benz unor oameni alesi cu atentie din zece domenii diferite. Puteti afla mai multe amanunte despre campania E10 pe site-ul Mercedes-Benz.

In timpul asta, un salariat al Jurnalului National a scris ce i-au cerut altii despre noi si relatia noastra cu TVR. Daca sunteti curiosi ce parere avem despre articolul respectiv puteti citi raspunsurile lui Serban pe site-ul ziarului.

Cam atat.

joi, martie 15, 2007

All You Need Is Blog.

De cateva saptamani bune n-a mai scris nimeni nimic pe blogul asta.
Si probabil foarte putini dintre cei care veneau periodic sa il citeasca ne mai viziteaza. Dar daca totusi mai sunt cativa, au facut bine ca au stat pe-aproape. Pentru ca urmeaza zile mai bune pentru dogtheblog.

Nu am facut blogul asta pentru ca e la moda sa ai blog de agentie. L-am facut pentru ca am vrut sa avem un site simplu, usor editabil, de pe care oamenii interesati de agentia noastra sa afle lucruri noi despre noi. Asa ca, de acum, in fiecare vineri vom scrie un mic text despre ce s-a intamplat prin Headvertising. Ceea ce inseamna ca vizitatorii periodici vor gasi aici cel putin un text nou pe saptamana. Cel mai probabil insotit si de poze.

E o promisiune. Si stim ca nu e mult dar e primul dintre eforturile de a invia dogtheblog-ul. Vor mai urma si altele.

Pana atunci, primul rezumat vine maine.

De la revedere cu putina intarziere

Saptamana trecuta Andrei zis Egli a plecat de la Head sa se faca arhitect.
Muncile lui (probabil nu si Egli-urile) vor incepe sa apara in scurt timp pe www.re-act.ro

Inainte sa plece a mai lasat asta in urma:

Ultimul Egli.